wtorek, 6 września 2011

Biola na komiksowo


Przez ostatnich kilka lat, pomiędzy kolejnymi planszami, dziabałem ilustracje do podręczników do Biologii dla Wydawnictw Edukacyjnych Wiking. W sumie zilustrowałem książki do wszystkich trzech klas gimnazjum  + jeden przewodnik do ćwiczeń terenowych dla nauczycieli. Była to bardzo sympatyczna robota. W stopce redakcyjnej jestem określony jako autor rysunków komiksowych, bo przekroju żaby czy innych tego typu rzeczy nie rysowałem. Jedynie takie fikołki jak widać na powyższych rysach. W sumie natrzaskałem kilkadziesiąt tego typu ilustracji.

Podczas przeglądania tych podręczników stwierdziłem, że od czasów kiedy ja śmigałem do szkoły, to w tej kwestii akurat zmieniło się na lepsze. Rzeczy podane są w bardzo ciekawy sposób, fajne zadania na różne analogie (okraszone właśnie moimi bazgrami), dużo zdjęć itd. Jeśli macie dzieciaki w gimnazjum, które lubią biolę, to możecie śmiało polecać im podręczniki od Wikinga. Są spoko.

2 komentarze:

Daniel Gizicki pisze...

ale słabo się sprzedają, Wiking jest spychany na zascianek przez wyd. Operon, Nowa Era i WSiP

jaszczu pisze...

Szkoda. Tym bardziej ich propsuję.